INS MAC / CEE VIROLAI / ESPLAI FONTSANTA-FATJÓ


-----------------------------------------------------------------------------------------

PROCÉS DE TREBALL

Tots junts veiem el curtmetratge Rewind i el videoclip "Oceans" de Seafred.
També expliquem el material de rodatge.



Ens dividim en grups de treball pensem les històries.

Grup 1:

Arriba un nou alumne a l'institut. Entra a classe.
És discapacitat i pateix assetjament per part d'un company.
Li llença un paper. Es barallen. Algu el defensa.
La persona que li feia assetjament somia que li fan a ell.
El següent dia li demana perdó.

Grup 2:

Somni 1: En la foscor s'escolta una veu.

Un noi està a la seva habitació. S'aixeca. Espantat. Entra la llum per la finestra.
La mare entra i li explica que te por a la foscor.

Estuctura cíclica:
Somni 2: Es queda a les fosques i sent la seva propia veu. S'efronta a si mateix.

Grup 3:

Una noia marroquí arriba nova a l'institut. S'anyora de casa seva. No sap parlar català.
Els companys a classe riuen d'ella.
Algú l'ajuda. És discapacitat.
La noia finalment l'ajudarà a ell.

Grup 4:

En un grup d'amics hi ha dos que están enamorats en secret.
La noia és anti-social i no s'adapta bé al grup d'amics.
Amb el temps ella es dona compte del seu problema i lluita per aconseguir estar a gust al grup.

Les dificultas per dir-se que s'agraden l'un a l'altre. No tenen prou valor per dir-s'ho.

--------------------------------------------------------


GUIÓ

COLZE A COLZE

SEQÜÈNCIA 1 - CEL - EXT / DIA


Sona una música i apareixen els títols de crèdit sobre imatges del cel.
Un avió arriba a l'aeroport.

SEQÜÈNCIA 2 - AEROPORT - INT. / DIA

A les arribades de l'aeroport la Tamara camina amb una gran maleta. + Metro o tren.
S'allunya.

SEQÜÈNCIA 3 - ENTRADA INSTITUT - EXT. / DIA


Pausa. Imatges del barri. Es veu que és Cornellà.
La Tamara amb la motxilla a l'esquena i la seva mare arriben fins a la porta de l'institut.
Altres companys i companyes van entrant.

MARE: "No te preocupes, ya veràs como todo irá bien."
(diu mentre l'acarona)

TAMARA: "Sí, eso espero..."
(diu dubtant)
Pero no va a ser lo mismo que en Paraguay..."

MARE: "Va, quita esa cara cariño! 
Ya verás como haces nuevos amigos."

TAMARE: "Sí"

MARE: "Va, corre que vas a llegar tarde el primer día!"
(li fa dos petons)

TAMARA: "Adiós."

La Tamara entra a l'institut i la mare se la queda mirant.

SEQÜÈNCIA 4 - AULA - INT. / DIA

A la classe els nois i noies fan feina.
La Tamara entra i arriba fins a davant de la classe.

POFESSORA: "Hola Tamara. Nois, noies. Un moment si us plau.
Avui comença una nova alumna a l'institut. 
Es diu Tamara, té 15 anys i ve del Paraguay. 
Encara no sap parlar el català i espero que entre tots i totes l'acollim bé. 
Puedes sentar-te allí Tamara."

La Tamara va a seure.
La professora segueix explicant.
Sona el timbre.

SEQÜÈNCIA 5 - PATI - EXT. / DIA

Al pati la Tamara està sola.
Mira una foto d'ella amb una amiga seva.
Algú passa i li pren la foto.
La Tamara s'aixeca per recuperar-la.

NOI 1: "Qui és aquesta? Una amigueta?"

TAMARA: "Devuélvemela!"

Se la van passant entre uns quants.
Finalment, la foto cau a terra i l'agafa l'Àlex. Va en cadira de rodes.

ÀLEX: "Deixau-la en pau!"

NOIA 1: "Mira! El rayo McQueen."

NOI 2: "O si no què faràs?"

Riuen.

ÀLEX: "Sinó vaig a direcció a explicar el que està passant aquí."

NOI 1: "Vale, vale, tranquil! Només estàvem
jugant una mica."

NOI 3: "Va, és igual. Anem!"

El grup marxa.

ÀLEX: "Estás bien?
(diu mentre li torna la foto)

TAMARA: "Sí, gracias!"

ÀLEX: "Quién es la de la foto?"

TAMARA: "Es mi mejor amiga. Pero vive en Paraguay."

ÀLEX: "La hechas de menos verdad?"

TAMARA: "Hecho de menos a ella y a todos mis amigos, a mis abuelos... 
Yo no quiero estar aquí."

ÀLEX: "Debe ser duro dejarlo todo para venir, verdad?"

TAMARA: "Mucho. Pero mis padres vinieron aquí para encontrar trabajo."

Silenci.

ÀLEX: "Los cambios siempre son duros
al principio pero a veces son para mejor no?

TAMARA: "No estoy segura..."

ÀLEX: "Por cierto, como te llamas?"

TAMARA: "Yo me llamo Tamara, y tu?"

TAMARA: "Yo me llamo Àlex y mi pasión es el atletismo."

TAMARA: "Atletismo?"

ÀLEX: "Sí, hago atletismo en silla de ruedas.
Pero aún no he ganado ninguna carrera."

TAMARA: "Seguro que algún dia ganas alguna..."

ÀLEX: "Te gustaría venir a verme correr?"

TAMARA: "Claro!"

ÀLEX: "Vamos para clase o llegaremos tarde."

Marxen. Entra música.

SEQÜÈNCIA 6 - ELABORADA

1 - La Tamara li ensenya a fer Mate.
2 - Entrena atletisme de cadires de rodes, la Tamara l'entrena amb un cronometre.
3 - Skype amb la amiga del Paraguai.
4 - Mira les fotos. Trista.
5 - Li ensenya l'idioma amb un llibre.
6 - El porta amb la cadira. Corren i juguen.

SEQÜÈNCIA 7 - ESTADI - EXT. / DIA

Baixa la música.
Ha arribat el gran dia de la cursa.
A la linia de sortida hi ha varis participants.
A les grades hi ha gent.
La Tamara el mira i el saluda.
Ell també la saluda.
Sona el tret de sortida i tots surten.

Ell corrent i la Tamara animant.
Creua la línia primer.
La Tamara salta d'alegria i baixa a felicitar-lo.
S'abraçen.

ÀLEX: "He guanyat gràcies a tu!"

TAMARA: "Que va, ho has fet tu sol! 
Sóc jo la que t'està agraïda per ajudar-me a aprendre català
 i per fer que estar en un país nou no sigui tan dur."

S'abraçen.

SEQÜÈNCIA 8 - CEL - EXT / DIA

Sona una música sobre imatges del cel.
Un avió arriba a l'aeroport.

SEQÜÈNCIA 9 - AEROPORT - INT. / DIA

A les arribades de l'aeroport la Tamara i l'Àlex esperen.
Per fi arriba l'amiga. Es fan dos petons.

TAMARA: "Maria, como me alegro que hayas venido a vistarme!
Mira, te presento a Àlex."

ÀLEX: "Encantado, Tamara me ha hablado mucho de tí."
(Es fan dos petons)

MARIA: "Ah sí? A mi también me ha hablado mucho de tí por Skype."

TAMARA: "Va vamos! Tengo que explicarte tantas cosas..."

Els tres marxen junts.

-------------------------------------------------------------------------------------------

PERSONATGES

TAMARA
Tamara

ÀLEX
Fran

MARIA
Elina

NOI 1
Husa

NOI 2
Rachid

NOI 3
Salva

NOI 4
Abdul

NOI 5
Noe

NOIA 1
Britny

MARE TAMARA
Sonia (MAC)

PROFESSORA
Laura (Virolai)

EXTRES CURSA
Berenguer
Laiba

ALTRES EXTRES
Natalia
Imad

------------------------------------------------------------------------------------------

PLA DE RODATGE

BLOC 1:
Data: Dimarts 6 de març a les 9h al MAC
Localitzacions: Institut i casa (al Virolai)
Seqüències: 3, 4, 5 i (6.1, 6.3, 6.4 i 6.5)
Material: Cadira de rodes, foto, llibres català, maté, ordinador skype, fotos.
Personatges: Mare, Tamara, Àlex, Nois i noies, professora.

BLOC 2:
Data: Dimarts 13 de març a les 11,30h al Virolai
Localitzacions: Aeroport
Seqüències: 1, 2, 8 i 9
Material: Cadira de rodes, maleta Tamara i maleta amiga.
Personatges: Tamara, Àlex i amiga. 

BLOC 3:
Data: Dimarts 3 d'abril a les 9h al Virolai
Localitzacions: Estadi i carrer
Seqüències: (6.2, 6.6) i 7
Material: Varies cadires de rodes, gelats, cronòmetre.
Personatges: Tamara, Àlex i participants cursa.


-------------------------------------------------------------------------------------------





Cap comentari:

Publica un comentari