-----------------------------------------------------------------------------------------
PROCÉS DE TREBALL
Tots junts veiem el curtmetratge Rewind i el videoclip "Oceans" de Seafred.
També expliquem el material de rodatge.
Ens dividim en grups de treball pensem les històries.
Grup 1:
Arriba un nou alumne a l'institut. Entra a classe.
És discapacitat i pateix assetjament per part d'un company.
Li llença un paper. Es barallen. Algu el defensa.
La persona que li feia assetjament somia que li fan a ell.
El següent dia li demana perdó.
Grup 2:
Somni 1: En la foscor s'escolta una veu.
Un noi està a la seva habitació. S'aixeca. Espantat. Entra la llum per la finestra.
La mare entra i li explica que te por a la foscor.
Estuctura cíclica:
Somni 2: Es queda a les fosques i sent la seva propia veu. S'efronta a si mateix.
Grup 3:
Una noia marroquí arriba nova a l'institut. S'anyora de casa seva. No sap parlar català.
Els companys a classe riuen d'ella.
Algú l'ajuda. És discapacitat.
La noia finalment l'ajudarà a ell.
Grup 4:
En un grup d'amics hi ha dos que están enamorats en secret.
La noia és anti-social i no s'adapta bé al grup d'amics.
Amb el temps ella es dona compte del seu problema i lluita per aconseguir estar a gust al grup.
Les dificultas per dir-se que s'agraden l'un a l'altre. No tenen prou valor per dir-s'ho.
--------------------------------------------------------
GUIÓ
COLZE A COLZE
COLZE A COLZE
SEQÜÈNCIA 1 - CEL - EXT / DIA
Sona una música i apareixen els títols de crèdit sobre imatges del cel.
Un avió arriba a l'aeroport.
SEQÜÈNCIA 2 - AEROPORT - INT. / DIA
A les arribades de l'aeroport la Tamara camina amb una gran maleta. + Metro o tren.
S'allunya.
A la classe els nois i noies fan feina.
La Tamara entra i arriba fins a davant de la classe.
La Tamara va a seure.
La professora segueix explicant.
Sona el timbre.
Al pati la Tamara està sola.
Mira una foto d'ella amb una amiga seva.
Algú passa i li pren la foto.
La Tamara s'aixeca per recuperar-la.
Se la van passant entre uns quants.
Finalment, la foto cau a terra i l'agafa l'Àlex. Va en cadira de rodes.
Riuen.
Silenci.
1 - La Tamara li ensenya a fer Mate.
2 - Entrena atletisme de cadires de rodes, la Tamara l'entrena amb un cronometre.
3 - Skype amb la amiga del Paraguai.
4 - Mira les fotos. Trista.
5 - Li ensenya l'idioma amb un llibre.
6 - El porta amb la cadira. Corren i juguen.
Baixa la música.
Ha arribat el gran dia de la cursa.
A la linia de sortida hi ha varis participants.
A les grades hi ha gent.
La Tamara el mira i el saluda.
Ell també la saluda.
Sona el tret de sortida i tots surten.
Ell corrent i la Tamara animant.
Creua la línia primer.
La Tamara salta d'alegria i baixa a felicitar-lo.
S'abraçen.
S'abraçen.
A les arribades de l'aeroport la Tamara i l'Àlex esperen.
Per fi arriba l'amiga. Es fan dos petons.
Els tres marxen junts.
BLOC 1:
S'allunya.
SEQÜÈNCIA 3 - ENTRADA INSTITUT - EXT. / DIA
Pausa. Imatges del barri. Es veu que és Cornellà.
La Tamara amb la motxilla a l'esquena i la seva mare arriben fins a la porta de l'institut.
Altres companys i companyes van entrant.
MARE: "No te preocupes, ya veràs como todo irá bien."
(diu mentre l'acarona)
TAMARA: "Sí, eso espero..."
(diu dubtant)
Pero no va a ser lo mismo que en Paraguay..."
Pero no va a ser lo mismo que en Paraguay..."
MARE: "Va, quita esa cara cariño!
Ya verás como haces nuevos amigos."
TAMARE: "Sí"
MARE: "Va, corre que vas a llegar tarde el primer día!"
(li fa dos petons)
TAMARA: "Adiós."
La Tamara entra a l'institut i la mare se la queda mirant.
SEQÜÈNCIA 4 - AULA - INT. / DIA
A la classe els nois i noies fan feina.
La Tamara entra i arriba fins a davant de la classe.
POFESSORA: "Hola Tamara. Nois, noies. Un moment si us plau.
Avui comença una nova alumna a l'institut.
Es diu Tamara, té 15 anys i ve del Paraguay.
Encara no sap parlar el català i espero que entre tots i totes l'acollim bé.
Puedes sentar-te allí Tamara."
La Tamara va a seure.
La professora segueix explicant.
Sona el timbre.
SEQÜÈNCIA 5 - PATI - EXT. / DIA
Al pati la Tamara està sola.
Mira una foto d'ella amb una amiga seva.
Algú passa i li pren la foto.
La Tamara s'aixeca per recuperar-la.
NOI 1: "Qui és aquesta? Una amigueta?"
TAMARA: "Devuélvemela!"
Se la van passant entre uns quants.
Finalment, la foto cau a terra i l'agafa l'Àlex. Va en cadira de rodes.
ÀLEX: "Deixau-la en pau!"
NOIA 1: "Mira! El rayo McQueen."
NOIA 1: "Mira! El rayo McQueen."
NOI 2: "O si no què faràs?"
ÀLEX: "Sinó vaig a direcció a explicar el que està passant aquí."
NOI 1: "Vale, vale, tranquil! Només estàvem
jugant una mica."
NOI 3: "Va, és igual. Anem!"
jugant una mica."
NOI 3: "Va, és igual. Anem!"
El grup marxa.
ÀLEX: "Estás bien?
(diu mentre li torna la foto)
TAMARA: "Sí, gracias!"
ÀLEX: "Quién es la de la foto?"
TAMARA: "Es mi mejor amiga. Pero vive en Paraguay."
ÀLEX: "La hechas de menos verdad?"
TAMARA: "Hecho de menos a ella y a todos mis amigos, a mis abuelos...
Yo no quiero estar aquí."
ÀLEX: "Debe ser duro dejarlo todo para venir, verdad?"
TAMARA: "Mucho. Pero mis padres vinieron aquí para encontrar trabajo."
Silenci.
ÀLEX: "Los cambios siempre son duros
al principio pero a veces son para mejor no?
TAMARA: "No estoy segura..."
ÀLEX: "Por cierto, como te llamas?"
TAMARA: "Yo me llamo Tamara, y tu?"
TAMARA: "Yo me llamo Àlex y mi pasión es el atletismo."
TAMARA: "Atletismo?"
ÀLEX: "Sí, hago atletismo en silla de ruedas.
Pero aún no he ganado ninguna carrera."
TAMARA: "Seguro que algún dia ganas alguna..."
ÀLEX: "Te gustaría venir a verme correr?"
TAMARA: "Claro!"
ÀLEX: "Vamos para clase o llegaremos tarde."
al principio pero a veces son para mejor no?
TAMARA: "No estoy segura..."
ÀLEX: "Por cierto, como te llamas?"
TAMARA: "Yo me llamo Tamara, y tu?"
TAMARA: "Yo me llamo Àlex y mi pasión es el atletismo."
TAMARA: "Atletismo?"
ÀLEX: "Sí, hago atletismo en silla de ruedas.
Pero aún no he ganado ninguna carrera."
TAMARA: "Seguro que algún dia ganas alguna..."
ÀLEX: "Te gustaría venir a verme correr?"
TAMARA: "Claro!"
ÀLEX: "Vamos para clase o llegaremos tarde."
Marxen. Entra música.
SEQÜÈNCIA 6 - ELABORADA
1 - La Tamara li ensenya a fer Mate.
2 - Entrena atletisme de cadires de rodes, la Tamara l'entrena amb un cronometre.
3 - Skype amb la amiga del Paraguai.
4 - Mira les fotos. Trista.
5 - Li ensenya l'idioma amb un llibre.
6 - El porta amb la cadira. Corren i juguen.
SEQÜÈNCIA 7 - ESTADI - EXT. / DIA
Baixa la música.
Ha arribat el gran dia de la cursa.
A la linia de sortida hi ha varis participants.
A les grades hi ha gent.
La Tamara el mira i el saluda.
Ell també la saluda.
Sona el tret de sortida i tots surten.
Ell corrent i la Tamara animant.
Creua la línia primer.
La Tamara salta d'alegria i baixa a felicitar-lo.
S'abraçen.
ÀLEX: "He guanyat gràcies a tu!"
TAMARA: "Que va, ho has fet tu sol!
Sóc jo la que t'està agraïda per ajudar-me a aprendre català
i per fer que estar en un país nou no sigui tan dur."
S'abraçen.
SEQÜÈNCIA 8 - CEL - EXT / DIA
Sona una música sobre imatges del cel.
Un avió arriba a l'aeroport.
SEQÜÈNCIA 9 - AEROPORT - INT. / DIA
A les arribades de l'aeroport la Tamara i l'Àlex esperen.
Per fi arriba l'amiga. Es fan dos petons.
TAMARA: "Maria, como me alegro que hayas venido a vistarme!
Mira, te presento a Àlex."
ÀLEX: "Encantado, Tamara me ha hablado mucho de tí."
(Es fan dos petons)
MARIA: "Ah sí? A mi también me ha hablado mucho de tí por Skype."
TAMARA: "Va vamos! Tengo que explicarte tantas cosas..."
Els tres marxen junts.
-------------------------------------------------------------------------------------------
PERSONATGES
TAMARA
Tamara
ÀLEX
Fran
MARIA
Elina
NOI 1
Husa
NOI 2
Rachid
NOI 3
Salva
NOI 4
Abdul
NOI 5
Noe
NOIA 1
Britny
MARE TAMARA
Sonia (MAC)
PROFESSORA
Laura (Virolai)
EXTRES CURSA
Berenguer
Laiba
ALTRES EXTRES
Natalia
Imad
------------------------------------------------------------------------------------------
PERSONATGES
TAMARA
Tamara
ÀLEX
Fran
MARIA
Elina
NOI 1
Husa
NOI 2
Rachid
NOI 3
Salva
NOI 4
Abdul
NOI 5
Noe
NOIA 1
Britny
MARE TAMARA
Sonia (MAC)
PROFESSORA
Laura (Virolai)
EXTRES CURSA
Berenguer
Laiba
ALTRES EXTRES
Natalia
Imad
------------------------------------------------------------------------------------------
PLA DE RODATGE
BLOC 1:
Data: Dimarts 6 de març a les 9h al MAC
Localitzacions: Institut i casa (al Virolai)
Seqüències: 3, 4, 5 i (6.1, 6.3, 6.4 i 6.5)
Localitzacions: Institut i casa (al Virolai)
Seqüències: 3, 4, 5 i (6.1, 6.3, 6.4 i 6.5)
Material: Cadira de rodes, foto, llibres català, maté, ordinador skype, fotos.
Personatges: Mare, Tamara, Àlex, Nois i noies, professora.
BLOC 2:
Data: Dimarts 13 de març a les 11,30h al Virolai
Localitzacions: Aeroport
Seqüències: 1, 2, 8 i 9
Material: Cadira de rodes, maleta Tamara i maleta amiga.
Personatges: Tamara, Àlex i amiga.
BLOC 3:
Data: Dimarts 3 d'abril a les 9h al Virolai
Localitzacions: Estadi i carrer
Seqüències: (6.2, 6.6) i 7
Material: Varies cadires de rodes, gelats, cronòmetre.
Personatges: Tamara, Àlex i participants cursa.
Data: Dimarts 3 d'abril a les 9h al Virolai
Localitzacions: Estadi i carrer
Seqüències: (6.2, 6.6) i 7
Material: Varies cadires de rodes, gelats, cronòmetre.
Personatges: Tamara, Àlex i participants cursa.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada